U bevindt zich hier: Eurocept Groep > Vidyo installatie

Eurocept Groep - Vidyo installatie

Uitleg installatie en gebruik Vidyo beeldbellen

Indien u bent uitgenodigd voor een Vidyo beeldbel-gesprek, dan vindt u op deze pagina alle informatie over hoe u Vidyo (eenmalig) installeert en over hoe u het gesprek tot stand brengt op het moment dat u uw afspraak met de zorgverlener heeft.

De installatie van de plug-in of app kan enige tijd in beslag nemen. Wij adviseren u om ruimschoots voor de afspraak de installatie te voltooien. Hoewel zowel de installatie als het tot stand brengen van de verbinding eenvoudig is, kan het natuurlijk toch zijn dat u problemen ondervindt of vragen heeft. Wij helpen u graag. Op werkdagen tussen 8.30 -17.00 uur kunt u contact opnemen met de helpdesk van Eurocept Homecare op telefoonnummer 030 - 669 21 12 of e-mailen.

Heeft u reeds eerder een Vidyo beeldbel-gesprek gevoerd met hetzelfde apparaat, dan is installatie niet nodig en kunt u direct de verbinding tot stand brengen op de betreffende datum en tijd van uw afspraak. Onder het kopje ‘Uw afspraak’ vindt u informatie over hoe u de verbinding tot stand brengt en aanvullende informatie. Let op: indien u een ander apparaat, waarmee u nog niet eerder een Vidyo beeldbel-gesprek heeft gevoerd, wilt gaan gebruiken, dan dient Vidyo daar eerst op geďnstalleerd te worden.

 

De installatie

Indien u voor het eerst een Vidyo beeldbel-gesprek gaat voeren, dan dient u vooraf het gesprek Vidyo te installeren. U kunt kiezen of u het beeldbel-gesprek via een mobiel apparaat (smartphone of tablet) of via uw pc/laptop wilt voeren. Hieronder vindt u de informatie hoe u de installatie dient uit te voeren.

 

Vidyo beeldbel-gesprek via smartphone of tablet

  1. Klikt u op uw persoonlijke link die u ontvangen heeft in de uitnodigingsmail. Indien de link niet werkt, kopieer deze dan en plak de link in uw browser. U wordt vervolgens automatisch doorgezet naar de Appstore (Iphone/Ipad) of Google Play (Android smartphone of tablet).

  2. Download de VidyoMobile-app.

  3. Klik nogmaals op uw persoonlijke link. De VidyoMobile-app wordt nu automatisch geopend.

  4. Lees en accepteer de voorwaarden van de licentieovereenkomst. De installatie en voorbereidingen zijn nu afgerond.

  5. U kunt de app afsluiten.

  

Vidyo beeldbel-gesprek via uw pc of laptop

  1. Klikt u op uw persoonlijke link die u ontvangen heeft in de uitnodigingsmail. Indien de link niet werkt, kopieer deze dan en plak de link in uw browser.

  2. U komt op de webpagina https://portal.videomedizorg.nl. U klikt op ‘Accept & Download Plugin’.

  3. Klik vervolgens op ‘Uitvoeren’.

  4. Indien op uw pc plug-ins automatisch staan geblokkeerd, dan moet u deze voor deze website toestaan. Op de afbeelding hieronder ziet u waar en hoe u dit kunt doen.

 

Voor Safari op OSX:

  1. Klikt u op uw persoonlijke link die u ontvangen heeft in de uitnodigingsmail. Indien de link niet werkt, kopieer deze dan en plak de link in uw browser.

  2. U komt op de webpagina https://portal.videomedizorg.nl. U klikt op ‘Accept & Download Plugin’.

  3. Klik vervolgens op ‘Uitvoeren’.

  4. Indien op uw pc plug-ins automatisch staan geblokkeerd, dan moet u deze voor deze website toestaan. Op de afbeelding hieronder ziet u waar en hoe u dit kunt doen.

 

Voor andere combinaties:

  1. Start u de Vidyo Desktop software (u hoeft niet in te loggen)

  2. Dan klikt op uw persoonlijke link die u ontvangen heeft in de uitnodigingsmail. Indien de link niet werkt, kopieer deze dan en plak de link in uw browser.

  3. De Vidyo Desktop software vraagt dan automatisch uw naam, welke weergegeven wordt binnen het gesprek

  4. Klik vervolgens op ‘Verbinden’

 

Uw afspraak

Klik op de dag en tijd van uw afspraak op uw persoonlijke link die u ontvangen heeft in de uitnodigingsmail. Indien de link niet werkt, kopieer deze dan en plak de link in uw browser.

 

Gebruikers van de smartphone/tablet

  • De VidyoMobile-app wordt nu automatisch geopend.

  • Vult u uw naam in en klik op ‘deelnemen’. Het gesprek wordt nu gestart.

  • Zorgt u er voor dat u de camera aan de voorkant aan hebt staan. Dit doet u door onderaan het scherm op de camera te klikken en ‘voorkant camera’ te selecteren (zie de afbeelding hieronder).

  • Op het moment dat uw gesprekspartner nog niet aan het gesprek heeft deelgenomen, ziet u uzelf twee keer. We vragen u te wachten tot uw gesprekspartner aanwezig is en in beeld komt. Zorgt u ervoor dat u uw microfoon en speaker aan heeft staan.

 

Gebruikers van pc/laptop:

  • U wordt automatisch geleid naar de Vidyo webpagina.

  • Vult u uw naam in en klik op ‘Join’. Het gesprek wordt nu gestart.

  • Zorgt u er voor dat u de camera, microfoon en speaker (ook het volume op uw pc zelf) aan heeft staan.

  • Op het moment dat uw gesprekspartner nog niet aan het gesprek heeft deelgenomen, ziet u uzelf twee keer. We vragen u te wachten tot uw gesprekspartner aanwezig is en in beeld komt.

 

Deze pagina is het laatst gewijzigd op 2016-02-02.